Kamis, 02 Februari 2012

Nostradamus Ramal Kemunculan Imam Mahdi...part 2


>>sambung.. from part 1

..Sambung semula kisah...analisa tiap bahgian..
Huraian tentang hal yang disebut oleh Nostradamus berdasarkan hadith, sekaligus membuktikan terdapat “mala-fide” Yahudi dalam konspirasi menipu umat Islam.

1. Akan muncul A New World Religion.
Kemunculan satu kuasa baru dunia berlandaskan agama telah disebut secara nyata oleh Rasulullah saw di dalam beberapa hadith. Di antaranya.. Sabda Rasulullah saw..

Sesungguhnya Allah akan membangkitkan bagi umat ini pada awal setiap seratus tahun seorang mujaddid yang akan menghidupkan urusan agamanya. Riwayat Abu Daud, Al Hakim, Al Baihaqi, Al Iraqi, Ibnu Hajar Al Asqalani.
Imam as Sayuti berkata.. Para penghafal hadith sepakat mengatakan hadits inisahih.
Kita kini berada di awal kurun hijrah ke15, yaitu 1420 hijrah. Mengikut tafsiran ulama, yang dikatakan awal masa itu adalah 1/4 yang pertama.
Maknanya kita kini berada di awal masa. Sebagaimana janji Allah melalui lidah Rasulullah saw ini, pastinya akan lahir seorang pemimpin yang akan menghidupkan syiar serta perjuangan Islam di zaman ini. Bertepatan juga kita melangkah ke abad ke-3 masehi dan berada di awal tahun 2000. Dalam sebuah hadith yang lain, bersabda Rasulullah saw..
Telah berlaku zaman kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah zaman kekhalifahan..(Khulafa' ar Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sepertimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya lalu berlakulah zaman pemerintahan yang menggigit (zaman fitnah). Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula. Kemudian berlakulah zaman penindasan dan penzaliman (zaman pemerintahan diktator) dan kemudian berlakulah zaman itu sepertimana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah pula zaman kekhalifahan (zaman Al Mahdi dan Isa a.s) yang berjalan di atas cara hidup zaman kenabian. Kemudian baginda diam. Riwayat Ahmad
Secara umum apabila kita meneliti sejarah, zaman kenabian, zaman Khulafa’-ur-Rasyidin, zaman fitnah (pemerintah telah rusak sedang rakyat masih baik), zaman diktator (penjajahan Yahudi dan Nasrani) dan kini adalah giliran zaman seperti zaman kenabian itu berulang kembali. Inilah yang dimaksudkan sebagai A New World Religion oleh Nostradamus.


2. Dipimpin oleh seorang yang dikenali dengan panggilan The Man from The East.
Kebangkitan yang dimaksudkan itu akan dipimpin oleh seorang pemimpin dari Timur sebagai pencetusnya. Di dalam beberapa hadith, disebutkan berkenaan pemimpin dari Timur itu..


Daripada Ibnu Umar, bahwa Rasulullah saw, sambil memegang tangan Sayidina Ali.. baginda bersabda...Akan keluar dari sulbi ini seorang pemuda yang memenuhi bumi ini dengan keadilan. Maka apabila kamu menyakini demikian itu hendaklah bersama Pemuda Bani Tamim itu. Sesungguhnya dia datang dari sebelah Timur dan dialah pemegang panji-panji Al Mahdi ..Hadith riwayat At Tabrani
Dari Tsauban r.a dia berkata, telah bersabda Rasulullah SAW.. Akan datang Panji-Panji Hitam (kekuasaan) dari sebelah Timur, seolah-olah hati mereka (pendukung-pendukungnya) umpama kepingan-kepingan besi (jiwa yang berani). Barangsiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbai’ahlah kepada mereka sekalipun harus merangkak di atas salji. ..Dikeluarkan oleh Al Hafiz Abu Naim

3. Dia muncul dari negara yang terletak di pertemuan tiga buah lautan
Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah lautan.
Siapa saja yang merasakan kedudukan mereka terancam akan membuat kajian dan menyusun strategi untuk menyelamatkan diri. Begitulah Yahudi dan Nasraniyang telah tahu tentang kebangkitan Islam di akhir zaman.


Jika diperhatikan faktor geografi.. Semenanjung Tanah Melayu hampir menepati ramalan itu.
Memang Timur itu tidak ditentukan di manakah negaranya melalui hadith. Ini adalah kajian pihak musuh...akhirnya mereka berpendapat negara tersebut terletak dalam lingkungan tiga buah laut di sebelah Timur.

 Mereka cari negara yang punyai ciri2 sedemikian.. mereka jalankan operasi pemusnahan.. iaitu.. menjajah dan merosakkan fikrah islamiah kaum muslimin..mereka bawa masuk orang2 kafir dari bumi cina dan india...supaya menjadi duri dalam daging kaum muslimin dinegara itu. Dengan berbuat demikian, mereka berharap dapat menghalang kebangkitan Islam kali kedua... 

Wilayah-wilayah di Malaysia dan Indonesia menjadi sasaran utama mereka karena mereka yakin dari situlah akan bangkitnya The Man from The East . 

 Mereka  bangunkan pengkalan2 data,di Filiphina dan Singapura... mengintip dan mengumpul rahsia2 kerajaan dan rakyat...dengan mengguna istilah2 seperti army base..naval base..tetapi yg sebenarnya.. semua itu adalah pusat operasi mereka.
Pergolakan2 keatas pejuang2 Moro Filipina,Jamaah Islamiah di Indonesia,muslimin Patani diThailand,muslimin diKemboja.. ..angkara siapa semua itu?

Filiphina menjadi pusat operasi bagi kaum Nasrani US..manakala Singapura pula.. pusat operasi bagi Yahudi Zionis Israel. 

Dari kedua tempat itu mereka memantau seluruh Asia Tenggara.. terutama Malaysia dan Indonesia kerana dipercayai oleh mereka bahawa Pemuda Bani Tamim itu berasal dan berkembang di rantau ini...betapa kuatnya kepercayaan para Rahib Yahudi dan Pendeta Nasrani terhadap kemunculan Pemuda Bani Tamim dan Imam Mahdi itu serta kawasan di mana mereka berdua akan dibangkitkan.


Mereka memang telah berjaya memperdaya pemimpin2 islam.. setiap pergerakan mereka ini dibuat atas nama perhubungan diplomatik,perdagangan,ekonomi, pertahanan, ketenteraan dan sebagainya sehingga tidak kelihatan niat sebenar mereka pada umat Islam dirantau ini.

 >> sambung..part 3

Tidak ada komentar:

Posting Komentar