Senin, 06 Februari 2012

Kedengkian Musuh Islam Dalam Kalangan Umat | Gambar Ustaz Azhar Disamakan Dengan Yahudi!







Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA


Sambutan Tahun Baru 2012 yang berlangsung di Dataran Shah Alam menjadi bahan fitnah dan kedengkian kepada Ust Azhar Idrus yang berjaya menarik hampir 80 ribu majoritinya adalah anak2 muda!!! Sehingga menenggelamkan sambutan konsert Battle Of The Band yang turut sama menjayakan program pada malam sama di I-City. Keseluruhan umat berbangga dengan tarikan dan sambutan tersebut…tapi ada juga yang tak menyenanginya….


Alternatif yang lebih ISLAMIK dalam sambutan Ambang Tahun Baru 2012 telah menjadi bahan kedengkian sebahagian besar musuh2 Islam yang berasal daripada umat kita juga… Yang menjjijikkan adalah menyamakan UAI dgn pendakwah YAHUDI! Perggggghhhh…! laknat punya manusia yang biadap dgn ulama ni! Aku dah agak dah puak mana punya kerja ni….antara puak yang selalu kena “belasah” dalam kuliah UAI… Bukan mudah menarik pendengar anak muda kepada agama… UAI adalah ikon baru dakwah kepada anak muda!








Dulu aku sempat belajar Muzik sekejap ketika persediaan Degree…sempatlah belajar main rekorder dgn keyboard… Kalau kita buka kembali sejarah2 muzik tamaduan Islam yang lalu…jika menghukum instrumen bertali haram…?? Tokoh2 terkenal seperti Al-Farabi terlebih dahulu mencipta alat muzik bertali…iaitu Rabab dan Qanun. Ibnu Sina juga merupakan antara tokoh yang mengembangkan instrumen muzik bertali ni…


Tiada dalil yang shahih tentang larangan bermain alat muzik ni… selagi mana tak lalai dengan suruhan agama adalah dibenarkan. Muzik dalam alunan Nasyid moden dan kotemporari juga menggunakan gitar dan sebahagian alat muzik moden yang lain seperti dram dan piano…tetapi tujuan utama menarik umat dengan hiburan Islam di samping mendekatkan diri kepada Allah. Perjuangan Islam tiada yang mudah…kadang2 musuh datang daripada kalangan umat sendiri…moga Allah tetapkan hati, memudahkan segala urusan UAI dan insan2 yang cintakan ilmu-NYA…

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Umat Islam Ikut Yahudi?


Kalau kita tak nak ikut Yahudi…kita jangan main Facebook…Mark Zuckerberg adalah Yahudi.

Tak nak ikut Yahudi…jangan percaya Teori Relativiti (cahaya bergerak lurus)…penemuan Elbert Enstein…Yahudi Totok German!

Lepas ni jangan naik kereta…Henry Ford, manusia pertama cipta kereta zaman moden…ni kepala Yahudi Freemason. H.Ford pernah terbit sebuah buku yg diharamkan utk membongkar Freemason.

Pergi kerja jangan pakai kemeja dan tali leher…itu jelas bukan pakaian orang Islam…lebih buruk bowtie yang punya maksud yang menjelikkan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------





"Setiap pendengar sebenarnya merupakan orang yang paling mahir dalam menentukan hukum seni muzik. Sekiranya nyanyian tersebut terdapat unsur yang menaikkan syahwat, mendorong ke arah kejahatan, menjadi lalai dan leka untuk menyerjakan ibadah, maka menjadi kewajipan atas setiap pendengar untuk menjauhinya dan menutup pintu fitnah itu demi memelihara dirinya dan agama."-Prof. Dr. Yusof al-Qaradawi.

Maklumat Lanjut : http://www.ohbelog.com








Tidak ada komentar:

Posting Komentar