Jumat, 09 Maret 2012

"Kita suka jika musuh-musuh Islam itu hancur.




"Kita suka jika musuh-musuh Islam itu hancur. Dan kita juga suka duduk diam. Maka sukalah juga dengan kenyataan bahawa itu semua hanya angan-angan kosong sahaja."

Allah swt akan tetap menghancurkan mereka sekalipun kita berdiam diri. Tapi rugilah jika tidak dapat ambil bahagian dalam peluang yang telah Allah sediakan di dunia ini.

Maksud firman Allah:

"Dan barangsiapa mengambil Allah, RasulNya dan orang-orang yang beriman menjadi penolongnya, maka sesungguhnya pengikut (agama) Allah itulah yang pasti menang."

(Al Maidah:56)

dan,

Maksud firman Allah:

"Dan Allah telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal soleh bahawa Dia sungguh-sungguh akan menjadikan mereka berkuasa di bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang telah diredhaiNya untuk mereka, dan Dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka berada didalam ketakutan menjadi aman sentosa. Mereka tetap menyembahKu dengan tiada mempersekutukan sesuatu apapun dengan Aku. Dan barangsiapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) itu, maka mereka itulah orang-orang yang fasik."

(AnNuur:55).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar