Senin, 23 Desember 2013

Cinta Karena Alla


Cinta Karena Allah

Wahai si pemilik hatiku... sadarilah kita Cinta itu satu amanah.Ia bukan hak mutlak kita.Tidak wajar untuk kita jadikan amanah untuk memusnahkan atau memungkiri amanah yang lain. Kita hamba ciptaan Allah yang dijadikan berpasang-pasangan. Kita hanya meminjam anugerah Allah itu namun bila tiba masanya kita pasti akan pulangkan.Cinta yang hakiki datangnya dari Allah Azza wa Jalla semata-mata.bila aku adalah cinta yang kau dambakan selama ini,maka cintailah Allah lebih dari diriku..kasihilah Allah lebih dari segala-galanya kerana hidup dan matimu hanyalah bersama-Nya..

Ya Rabb,..bila dia memang baik untukku,agamaku,masa depan dunia dan akhiratku
bisa membimbing dan membawaku lebih dekat pada-Mu..Maka dekatkanlah diriku dgnnya & satukanlah kami dalam pernikahan yg sakinah,mawaddah, warrahmah..

Tapi kalau bukan dia yg terbaik,Maka jangan biarkan kekagumanku menjadi suka apalagi cinta,Jadikanlah kekaguman ku seperti orang lain kagum padanya,Engkaulah Maha membolak-balikkan hati..Maka kutitipkan rasa ini,kuserahkan semuanya pada-Mu..kerana semua ini adalah milik-Mu...Aamiin ya Rabbal’ alamiin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar