Minggu, 30 September 2012

♥ Surat Cinta dari Allah swt ♥


Apabila telah sampai seorang hamba pada martabat mukmin dan hamba yang bertakwa, maka layak baginya mendapatkan sebuah surat cinta dari Allah swt..

Jika di ibaratkan Email,
Dear Hambaku Tercinta...
"Tiada paling sempurna seorang hamba taqarrub kepada-Ku kecuali dengan jalan menunaikan fardhu-fardhu yang telah Kutetapkan. Dan dia akan lebih berusaha mendekatkan diri kepada-Ku dengan melakukan berbagai sunnat, sehingga Aku menyenanginya. Apabila Aku sudah senang/cinta kepadanya, Aku melindungi kakinya yang dengannya ia berjalan, tangannya yang ia pergunakan, lidahnya yang dengannya ia bertutur kata, dan akalnya yang dengannya ia berfikir. Jika ia minta kepada-Ku niscaya Kuperkenankan du'anya." (Hadits Qudsi Riwayat Ibnu Suni yang bersumber dari maemunah ra)

Segala du'anya akan terijabah, cita-cita dan harapannya akan tercapai dan akan di tolong oleh Allah setiap waktu dan tempat dimana ia memerlukannya.

2 komentar:

  1. surat cinta dr Allah adalah sgalanya

    BalasHapus
  2. Assalam ....saya tertarik dgn apa yg anda postkan d blog anda...izinkan saya share/copy utk di kongsikan dgn rakan2 saya...Jazakillahu Khairan Katsira..

    BalasHapus